Etykiety

sobota, 28 grudnia 2013

IS-3 Airfix -> konstrukcja

Przedstawiam Wam etapy jakie przechodził model, zanim został przeze mnie ukończony. Początkowy zachwyt na temat gąsienic został ostudzony w momencie ich montowania, ale o tym za chwilę.



Zacząłem od złożenia trakcji i kół, których było dosyć sporo, więc zabawa była przednia.




A oto detale tylnej dolnej płyty pojazdu. Na szczęście nie trzeba było ich dodatkowo kleić wszystko zostało wytłoczone w dosyć dobrej jakości. Oczywiście jak już mówiłem - obróbka części była bardzo przyjemna, ze względu na ich delikatne przyczepienie do wypraski.



Następnie po złożeniu kół zbudowałem część kadłuba, na końcu zostawiając sobie dolną podłużną płytę pojazdu.



Kadłub po montażu - widać lekką szparę na przodzie - niestety nijak nie udało mi się jej zniwelować.



Złożony kadłub a obok sklejona jedna z gąsienic i wieża. Postanowiłem pozostawić jeden właz otwarty i efekt mnie zadowolił.



Całość po montażu (bez gąsienic). Ostatecznie lufę nieco obniżyłem i skleiłem z wieżą. Wieża oczywiście jest obracalna ale w ograniczonym stopniu ze względu na zbiorniki paliwa.


Widok pojazdu z naniesionym czarnym podkładem. Zawsze przed malowaniem standardowym maluję go czarną farbą akrylową firmy Pactra. Jest to najlepszy sposób na to, aby kolejne właściwe już warstwy farby dobrze kryły model.



No i wreszcie model skończony we właściwym malowaniu. Wreszcie napiszę trochę o gąsienicach. Po pierwsze producent zaleca aby łączyć ich końce za pomocą podgrzanego noża. Próbowałem tak robić, ale efekt był mizerny. Ostatecznie skleiłem je klejem modelarskim. Druga rzecz jaka przysporzyła mi problemów to nałożenie gąsienic, które są nieco za krótkie - na modelu są pod naciągiem i zdarza się, że przy oglądaniu modelu trochę zjeżdżają z kół. Ostatecznie jednak na modelu prezentują się bardzo przyjemnie dla oka.








No i ta kalkomania - osobiście wolałbym 3 większe gwiazdy niż dwie małe flagi w godle i jedną małą gwiazdkę. Szkoda, że nie miałem akurat kalkomanii z innych modeli na pewno bym ją wykorzystał. Ta zwyczajnie wygląda biednie.

Ostatecznie oceniam ten model na 8 punktów. Jego zaletami są ilość elementów, łatwość ich obróbki i bardzo dobrej jakości wykonanie. Do wad wymienionych przeze mnie to kalkomania i problem z gąsienicami. Zapewne w mojej kolekcji modele tego producenta zagoszczą w szerszym gronie kto wie. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz