Etykiety

czwartek, 8 stycznia 2015

Podsumowanie 2014: Warmodeling

W ostatnim podsumowaniu poprzedniego roku, chciałbym jeszcze omówić co działo się na moim blogu przez ostatnie 12 miesięcy, a działo się sporo!

Historycznie

W nowy rok wszedłem z postanowieniem, że obok postów na temat modelarstwa będę też umieszczał artykuły na temat pojazdów wojskowych i ich historii. Z tego pomysłu zrodziło się trochę treści na temat np Iskry, polskiego nowego czołgu PL-01 Concept, czy temat Grunmanów. Nie wiem jak zapatrujecie się na tego typu posty, ale myślę, że w tym roku też kilka się takowych pojawi, a już na pewno choć mała wzmianka na temat pojazdu, który będę aktualnie kleił.


Przegląd dioram

Na stałe w moją ramówkę weszły również przeglądy dioram profesjonalistów, których opublikowałem przeszło 30. Po Waszych reakcjach i komentarzach widać, że cykl ten cieszy się dużą popularnością. W tym roku pojawi się jeszcze kilka przeglądów i cykl ten zostanie zakończony na rzecz odrębnych publikacji co ciekawszych dioram na Facebooku. W przygotowaniu mam również kilkaset zebranych, ciekawych obrazków i grafik w większości pochodzących z różnych źródeł internetowych w tym np. pudełek modeli. 


Facebook i statystyki

Aby zwiększyć zasięg bloga oraz zasób jego czytelników w marcu wystartował sprzężony z blogiem profil na Facebooku, który zdominował moje publikacje. Mimo wszystko nie przenoszę się na portal społecznościowy, nadal mam zamiar publikować do kilkunastu postów miesięcznie, jest to dla mnie jedynie narzędzie do rozpowszechniania moich prac i artykułów będących publikowanych tutaj. W ciągu niecałego roku profil uzyskał imponującą dla mnie 1400 polubień, co jest niezłym wynikiem, zważywszy, że większość fanów w mniejszym, bądź mniejszym stopniu interesuje się tematyką modelarstwa. Same posty codziennie są wyświetlane przez kilkaset ludzi z całego świata, nie tylko z Polski. 




Sam blog natomiast uzyskał liczbę ponad 36 tyś wyświetleń i myślę, że w tym roku spokojnie dobijemy przynajmniej do 60 tyś. Co mnie bardzo cieszy, kilka osób napisało do mnie z podziękowaniami, że moja strona zachęciła ich do rozpoczęcia, bądź powrotu do swojego hobby sklejania. Jest to dla mnie sukces, bo nadal uważam się za początkującego modelarza, który chce promować tą pasję wśród młodych ludzi. 

Modele

Co natomiast działo się w temacie kluczowym, czyli modelarstwa? Wraz ze styczniem zakupiłem kilkanaście modeli za grosze, których kilka zaprezentowałem na blogu, a resztę będę pokazywał w tym. Było kilka porażek i kilka zwycięstw. Nie będę się zbytnio rozpisywał, wspomnę tylko o papierowym upadku Corsaira, obsmarowaniem plastikowego, kilkunastu ulepcach mniej lub bardziej dokładnych. 


Ale było też trochę sukcesów, jak mój pierwszy model w skali 1:48, czyli polska Czajka, czy udana próba obicia Flaka z Tamki :) 



 Przyszłość

Co będzie dalej? Na pewno powoli przekonuję się do droższych zestawów, jednak ten rok nadal poświęcę na doskonalenie swojego warsztatu i próbowania nowych technik na modelach za grosze i tych ze średniej półki. Przytoczę tutaj zdjęcie z poprzedniego roku, które zobrazuje czego możecie się min. spodziewać w tym.


Poza modelami planuję zakup nowych pędzli, farb i być może jakiegoś taniego i dobrego do nauki aerografu. Wszystko jednak zależy od czasu i środków finansowych. Jak zawsze czekam również na Wasze sugestie i pomysły na nowe artykuły, recenzje i sugestie dotyczące zmian i ulepszeń mojego bloga. Dlatego do dzieła!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz